Kontrak Andik Vermansah Tak Diperpanjang Selangor FA - Bola Stream

Terbaru

Bola Stream

Semua tentang sepak bola. Streaming Bola HD

test banner

Post Top Ad

Post Top Ad

Senin, 13 November 2017

Kontrak Andik Vermansah Tak Diperpanjang Selangor FA


Kebersamaan antara Andik Vermansah dengan klub Malaysia, Selangor FA dipastikan telah berakhir. Sebab, Selangor telah memutuskan untuk tidak memberikan perpanjangan kontrak baru untuk Andik.

Andik selama ini memang cukup identik dengan Selangor FA. Tidak heran, karena pemain berusia 25 tahun sudah empat musim membela klub yang berjuluk Gergasi Merah tersebut.

Keputusan Selangor untuk tidak lagi memakai jasanya pada musim depan membuat Andik merasa sedih. Bahkan, Andik pun tidak bisa menahan tetesan air matanya di laga terakhirnya bersama Selangor.

"Ada kedatangan pasti ada kepergian. Empat tahun bersama Selangor kenapa saya meneteskan air mata di pertandingan terakhir karena banyak kenangan manis pun pahit sudah saya rasakan bersama keluarga besar Selangor," tulis Andik di akun instagram miliknya.


Ada kedatangan pasti ada kepergian.4 tahun bersama selangor kenapa saya meneteskan air mata di pertandingan terakhir karna banyak kenangan manis pun pahit sudah saya rasakan bersama keluarga besar selangor bukan karna tidak diperpanjang.karna itu memang sudah adat sepak bola.saya sangat terimakasih banyak kepada seluruh penyokong selangor maupun penyokong saya dari malaysia dan seluruh warga indonesia yang bekerja di malaysia dan sahabat-sahabat saya yang sayang sama saya. Dan tidak tahu kenapa selangor (shahalam)seperti bandar saya sendiri rasanya berat meningalkan kota tersebut karna banyak orang baik-baik kepada saya dan banyak teman-teman baru disana. Dan saya mahu minta maaf kepeda seluruh selangor apa bila ada kesalahan yang tidak sengaja mungkin menyakiti perasaan anda semua dan selama 4 tahun saya hanya boleh dapatkan piala satu saja.salam saya buat selangor fa semoga selangor terus berjaya dan sukses selalu.sebenernya masih banyak kata kata yang belum saya ucapkan tetapi tidak kuasa menahan tangis. i love you selangorFA🙏🙏🙏🙏🙏 #kerjaKenabersih #kerjaPakaiHati #tangisbukancengeng #cintailahKerjaAnda #imissYou #selangorFa 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

Sebuah kiriman dibagikan oleh Andik Vermansah (@andikvermansah) pada


Pada kesempatan ini, Andik tidak lupa untuk mengucapkan terima kasih pada para fans Selangor yang sudah mendukungnya. Selain itu, ia juga berterima kasih pada penduduk Indonesia yang berada di Selangor, yang sering mendukungnya.

Bagi mantan pemain Persebaya Surabaya ini, Selangor sudah tidak ubahnya seperti kampung halaman sendiri.

"Saya mau minta maaf kepada seluruh Selangor apa bila ada kesalahan yang tidak sengaja mungkin menyakiti perasaan Anda semua dan selama empat tahun saya hanya boleh dapatkan piala satu saja," kata Andik.

Khusus pada musim kompetisi tahun 2017 ini, Andik baru bergabung dengan Selangor pada putaran kedua. Ia sempat mengalami cedera dan tidak bermain selama satu musim penuh. Dari catatan Soccerway, Andik bermain pada delapan laga Malaysian Super League dan mencetak dua gol pada musim 2017 ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Post Top Ad